15 jaar heb ik gewerkt als administratieve kracht. Als receptioniste, dossierbeheerder en als Personal Assistant. En eigenlijk was dat niet echt mijn ding. Waarom ik het zo lang deed? Omdat ik altijd wel dingetjes vond die geoptimaliseerd konden worden… en daar krijg ik vleugels van. Geen administratie “doen”, maar administratie “killen” dus.

Mijn bedrijf is toch anders?

Uiteraard is elk bedrijf anders, uniek zelfs. Iedereen heeft zijn/haar manier van werken. Toch zag ik een aantal principes vaak terugkomen. Hele kleine dingen soms, die zo vaak worden herhaald dat ze massa’s tijd en geld zuigen. Dat kan opgelost worden met spitstechnologie, maar heel vaak ook met slim gevonden trucjes.

Slimme trucjes maar alleen voor ondernemers

Die trucjes, dat is waar ik graag mee aan de slag ben. Want eerlijk waar, een mastodontische multinational daar werk ik niet meer voor. Ik wil enkel nog werken voor de kleinere maar groeiende initiatieven. Bedrijven die met passie uit de grond zijn gestampt en die groeien. Daar waar de bezielers de touwtjes in handen hebben én willen houden. Waar digitalisatie gewenst is, maar de grote softwarepakketten totale overkill. Geen nood aan 100 verschillende functionaliteiten, en nog veel minder aan de 3 of 4 nullen van de jaarlijks terugkerende kost aan licenties van standaardsoftware. Tenzij die de zaken écht zodanig ondersteunt dat de investering loont. 

Om die ondernemers op weg te helpen met het killen van administratie organiseer ik de adminikillersessie op 23/3. Dan toon ik aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe die verdomde PC toch een bondgenoot kan worden in je administratie. Hoe digitalisatie ook voor jouw bedrijf meerwaarde kan bieden.

Zie ik je dan?

Adminikillersessie

23/3
19-21u
Halle

Schrijf je in