Perfectie…

Read More

Jouw bedrijf en dat van je klant zijn 1 ketting

Ik had het eerder al over je bedrijf als ketting, maar eigenlijk is het een groep kettingen. Elk proces is een ketting en elke verkoop is ook een ketting. Jouw bedrijf is zo een deel van de ketting van de klant. Lever je verkeerd of te laat, dan ben jij de zwakke schakel. Je klant is niet tevreden. Je zal moeten werken aan de schakel die jouw proces met dat van de klant verbindt.

Read More

“Nu durf ik klikken, want inderdaad, die PC zal niet ontploffen”

Ik herinner het me afsof het gisteren was. Een collega wilde graag leren hoe ik iets deed. En dan plots kreeg ik te horen:”Amaai, daar zou ik nooit op durven klikken!”. De tekst waarop ik klikte was “query”.

Read More

De ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel

Een fysieke realiteit, juist? Wel dat is ook zo in het bedrijf waar je werkt. Meer nog, door “willekeurige” digitalisatie krijgen steeds meer medewerkers een zeer precies afgelijnde opdracht toegewezen. Eentje die bepaald wordt door de machtigingen die ze krijgen in het nieuwe digitale systeem. Althans, dat is hoe het voor de meeste mensen op de werkvloer voelt.

Read More

Effectiviteit en korte sauciskes

Werk jij ook al jaren op dezelfde manier op je PC? Ben je zeker dat dit nog steeds de beste manier van werken is? Die het minste inspanning vraagt en in verhouding het meeste resultaat levert?

Read More

Shit!

Read More