Beltoon verlengen of voicemail uitschakelen

Vind jij dat je te weinig tijd hebt om een oproep te beantwoorden op je GSM? Springt je voicemail m.a.w. te snel aan? Of wil je helemaal geen voicemail meer?

In de meeste gevallen kan je daar zelf iets aan doen! 

Elke provider (Proximus, Orange, Mobistar, Telenet, …) heeft zijn specifieke code maar het komt erop neer dat je op je mobiele telefoon(-app) de code intikt alsof het een telefoonnummer zou zijn. Hieronder vind je per categorie de links naar de uitleg per provider.

Voicemail uitschakelen

Neem contact op met de klantendienst van je operator om dit voor elkaar te krijgen.
Een alternatief kan zijn dat je een persoonlijke voicemail klaarzet waarin je mensen duidelijk maakt dat je geen gebruik maakt van voicemail en hen uitnodigt om later terug te bellen. Neem op het einde ook een lange pauze mee op. Zo verklein je de kans dat mensen blijven luisteren tot aan het belletje en toch een bericht inspreken.

Beltoon verlengen

Meestal slaat na 15 seconden je voicemail aan. Bij de meeste operatoren kan je dit verlengen tot 60 seconden.

Orange Wijzig de wachttijd

Proximus belton verlengen

Telenet Hoe lang rinkelen voor voicemail

Visual Voicemail

Niet alle operatoren bieden deze mogelijkheid maar met Visual Voicemail krijg je spraakberichten in de vorm van SMS. Een spraakcomputer zet de ingesproken boodschap dan om in een tekstbericht.

Orange Visual Voicemail

Oproepen doorschakelen

Deze kan handig zijn om tijdens je verlof geen inkomende oproepen te hoeven aannemen. Let wel! Als je bepaalde oproepen wel nog wil kunnen aannemen kan je best pas de doorschakeling activeren na x seconden. Dan rinkelt het eerst bij jou en pas daarna op een ander nummer.

Tip: als je dit doet als bedrijfsleider kan je best even testen wat er precies gebeurt. Met name op het moment dat jij zelf niet beschikbaar bent en ook de persoon waarnaar je doorschakelde is bijvoorbeeld al in gesprek. Bij sommige operatoren krijg je dan te horen dat het nummer niet meer bestaat. Met andere woorden deze dienst is niet altijd zeer professioneel. Je kan in zo’n geval bekijken wat VoIP (Voice Over Internet Protocol) diensten voor je kunnen betekenen. Daar kan je bijvoorbeeld ook tussen bepaalde tijdstippen per definitie doorschakelen zonder het telkens manueel te hoeven doen.

Orange oproepen doorschakelen

Proximus oproepen doorschakelen

Telenet doorschakelen

 

Veel succes!

PS: Als digital sherpa help ik KMO’s bij het digitaliseren van administratieve flows en het verhogen van de digitale vaardigheid. Ook bedrijfsleiders kloppen wel eens aan voor VIP coaching bij het gebruik van hun digitale tools zodat ze kostbare tijd kunnen besparen. Neem gerust contact op indien je vragen hebt hieromtrent, of laat gewoon even weten dat deze blog nuttig voor je was.