Efficiënt mailbeheer: Focus op klanten in je mailbox

Je mailbox opendoen en op zoek moeten naar de mails van klanten tussen alle nieuwsbrieven. Ken je dat?
Vaak is dit nog net iets erger in periodes zoals nieuwjaar, de traditionele momenten waarop iedereen besluit een mailtje te sturen.

Uiteraard is het best om meteen uit te schrijven wanneer nieuwsbrieven geen enkele meerwaarde bieden. Maar geef toe, er zijn er ook hele waardevolle.

Alleen wil je ZELF beslissen WANNEER je ze leest.

Je hebt misschien ook al meegemaakt dat je over een belangrijke mail had overgekeken omdat die tussen de nieuwsbrieven was terechtgekomen.

Hoe zou het zijn indien je een map had waar alle nieuwsbrieven in terecht zouden komen zodat ze je niet langer afleiden? Zodat je een moment kan voorzien om ze door te nemen. Net zoals je vroeger de krant bewaarde voor een vast moment.

Er zijn, afhankelijk van je mailprogramma, verschillende manieren om dit te realiseren. Eentje daarvan is het gebruik van regels.

In volgende video toon ik hoe je regels kan toepassen in Outlook. Uiteraard is het bij het toepassen ervan belangrijk om stil te staan bij het feit dat regels enkel doen wat je hen vraagt. Als je zegt dat alle mails met uitschrijven in de tekst naar de prullenbak moeten dan zal dat ook zo zijn voor de mail waarin melding wordt gemaakt van het “uitschrijven van diploma’s”. Vandaar ook dat je bvb mailadressen van afzenders als bijkomende voorwaarde kan toepassen.

Regels of rules bestaan ook in diverse andere mailprogramma’s. Dat werkt op een gelijkaardige manier.

 

Succes! Vragen en feedback zijn meer dan welkom.

Wil je dit soort tips ook in je eigen TO READ-map ontvangen? Hier kan je terecht om dat te fixen.