Deze uitspraak hoorde ik van een kennis. Het was een collega van haar die in paniek schoot bij die gedachte, maar na een 10-tal minuten was het zaakje opgelost. Ze hadden samen de gegevens gevonden die nodig waren.
Het klinkt je misschien bekend in de oren… Misschien ben jij wel diegene bij wie het koud zweet uitbreekt bij zo’n lijsten. Diegene die mottig wordt bij het zoeken naar antwoorden in de zee van informatie.
Tegenwoordig bevatten lijsten en databases immers zo’n massa data dat een simpele query duizenden lijntjes met resultaten oplevert. Overzichtelijk is wat anders, right?
Als je effectief op zoek moet naar alle gegevens die voldoen aan een reeks van criteria dan kan dat best tijdrovend zijn. Jij kan daar effectief uren aan spenderen. Scrollen door data. Gegevens overnemen op papier of in een ander bestand.
Misschien ben jij wel stiekem jaloers op die collega die je steeds uit de nood helpt. Want je zou het zo graag zelf kunnen.
Ik ben ervan overtuigd dat jij dat kan leren.
Als je sinds Office 2010 geen opleiding meer volgde of geen tijd had om je in de nieuwe functies in te graven, dan is dat hoogstwaarschijnlijk zo. Want er is ontzettend veel veranderd!
- Als je maandelijks op zoek moet naar uitzonderingen in die lijst van 10.000den lijntjes info
- Als je analyses moet maken van diezelfde data
- Als je gegevens uit 3 verschillende databestanden met elkaar moet vergelijken om een juiste beslissing te nemen
- Als je je data overzichtelijker wil weergeven
- Als je opzoekingen wil doen zonder te scrollen
Dan is er heel wat tijd te winnen. (Een klant bespaarde zelfs 84% tijd op een administratieve taak! Lees er hier meer over) En hoe cool zou dat zijn om meer tijd te hebben om gericht actie te ondernemen?
Weet je hoe je op een link klikt? Dan hoef je zelfs de deur niet meer uit! Ik kan het jou ook van op afstand leren. Enkel wat jij nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt. Neem contact op voor meer info.