Ik hoor het regelmatig van klanten. Je hebt maandenlang gezwoegd om extra opdrachten/bestellingen binnen te halen en plots besef je dat je bedrijf helemaal niet gebouwd is voor meer.

Weet je wat ik dan vaak zie gebeuren? (hey, been there too trouwens) Je glijdt terug naar af. Want het lukt gewoon niet en dan verkies je klanten te weigeren, eerder dan half werk te leveren, juist?

Wat als er nog een andere optie zou blijken te zijn? Neen, niet noodzakelijk je aanbod herzien, maar wel jouw manier van werken.

Wat ik keer op keer vaststel is namelijk:

  • we starten iets nieuws als een groot experiment &
  • we doen dat op een manier die dan ok lijkt &
  • die manier van werken slijt er gewoon in en wordt routine &
  • dan begint de zaak te rollen &
  • zitten we met de handen in het haar van de drukt…
  • maar is er hooguit nog 1 haar op ons hoofd dat denkt: “zou ik dat anders kunnen aanpakken?”

Vaak horen we dat zelfs niet want dan zijn er genoeg anderen die roepen: “Zijt ge zot? Nu toch niet he, dat moet hier gewoon af nu, veranderen is voor als er tijd is…”

 

Herkenbaar? Contacteer me, als digital sherpa kan ik je helpen