Neen, dit heb ik niet zelf bedacht. Maar toen ik dit bestelwagentje zag rondrijden dacht ik, da’s origineel!
“Allez, wat zegt gij nu?” Jaja, zelfs als het enkel om het ego van de bedrijfsleider is gedaan, ik vind het niet dom! Waarom? Ik zie een paar leuke neveneffecten.
Marketing
Die gepersonaliseerde nummerplaten vallen op. Hoeveel daarvan komen niet als foto op Facebook terecht. Daarom niet altijd in een even positief daglicht, akkoord. Maar ze worden gedeeld. Deze heeft ongetwijfeld een invloed op het bereik van deze groenteboer. En zijn imago wordt er ook mee door gevormd.
Zijn camionnetje staat in deze blog š dat van andere groentenboeren niet…
Wagenparkbeheer
Wie ooit al eens aan wagenparkbeheer heeft gedaan die weet hoeveel parameters daaromtrent in het oog moeten worden gehouden. Ik kan me zomaar voorstellen dat het ook wel veel prettiger werkt als je de nummerplaat kan vervangen door iets wat je zelf hebt bepaald.
ROI
De financiƫle return on investment, daarover kan worden gedebatteerd. Maar onopgemerkt zal het in elk geval niet voorbij gaan.